Přihlášení
Březen 2014

Co neznáme, toho se bojíme EXKLUZIVITA

Oslovila mě klientka, že prodává byt. Snaží se o to prý již nějakou dobu, ale pořád se nenašel zájemce, tak jestli bych jí s tím pomohla. Rovnou ale upozorňuje, že v žádném případě nepodepíše exkluzivitu a vlastně se jí nechce ani do podepisování jakékoliv jiné smlouvy…

Co neznáme, toho se bojíme EXKLUZIVITA

Domluvily jsme si tedy schůzku u kávy, abychom si mohly vzájemně vše vysvětlit a probrat. Po menší přípravě na schůzku jsem zjistila, že paní skutečně byt prodává vlastními silami, ale že prodej zároveň zadala ještě třem dalším realitním kancelářím. Díky tomu jsou na internetu tři různé nabídky jednoho a toho samého bytu. Stejné fotografie, popis a u každého jiná cena. Klasická ukázka situace, kdy se klient snaží „dobře“ prodat, ale přitom svoji nemovitost nevědomky poškozuje.

Pojďte se na to podívat z druhé strany...

Máte firmu – třeba cukrárnu. Přijde zákazník a objedná si u Vás na oslavu sto různých mini zákusků. Jste seriózní firma a nevezmete si žádnou zálohu, nebo jen symbolickou. Sepíšete objednávku a nakonec Vám klient řekne, že si objednal zákusky ještě v dalších dvou cukrárnách. Až vše vyrobíte, přijde se podívat a ochutnat a kdyby se mu to náhodou nezdálo, zákusky si nevezme.

Co uděláte? Vezmete takovou zakázku? Zřejmě ne. Proč investovat čas a peníze do něčeho, kde chybí důvěra, a nemáte jistotu, že klient si od Vás zboží vezme?

A tak je to i s realitami. Co udělá realitní makléř, který takovou zakázku přijme? Dá informace na web, a čeká a čeká. Stejně tak, jako samoprodejce.

A jak takovou nemovitost vidí potenciální kupující?

Nabídka v něm vzbudí pochybnosti a napadne ho, že „s tou“ nemovitostí asi není něco v pořádku. Proč ji nabízí kdekdo a každý za jinou cenu? Raději si vybere jinou nemovitost, vždyť je z čeho vybírat.

Proč tedy exkluzivitu?

Protože makléř, který bude prodávat nemovitost s exkluzivní (výhradní) smlouvou, udělá pro prodej maximum. Když nemovitost prodá, získá odměnu.

Co pro prodej udělá?

V první řadě probere s klientem reálnou tržní cenu nemovitosti. Připraví přehled, za kolik se podobné nemovitosti v okolí již prodaly, ne za kolik se nabízejí! To je velký rozdíl. Po stanovení odhadu reálné tržní ceny udělá profesionální fotografie a popis nemovitosti. Bude inzerovat na několika realitních serverech, využije i tištěnou inzerci, udělá cílenou kampaň. Vyvěsí na nemovitosti „plachtu“, aby všichni

v okolí věděli, že se nemovitost prodává. Možná právě soused o někom ví, kdo by zde chtěl bydlet. Stále je v kontaktu s klientem, probírá s ním ohlasy a reakce na nabídku nemovitosti. Po dohodě s prodávajícím dále upravujeme postup prodeje. Pokud je o nemovitost zájem, dělá makléř profesionální prohlídky. Potenciální kupující dostává veškeré informace o nemovitosti. Makléř pomáhá i kupujícím s řešením financování nemovitosti. A ve finální fázi, když se najde kupující, makléř obstará veškerý prodejní a poprodejní servis včetně podání daňového přiznání pro daň z nabytí nemovitých věcí. To a ještě víc dostává klient, který svěří svoji nemovitost exkluzivně do rukou profesionálního makléře.

Exkluzivita neznamená, že majitel nemovitosti už nemá právo cokoliv podniknout. Naopak, pokud prodávající bude s makléřem spolupracovat a najde kupce, sníží se mu provize, kterou si s makléřem domluvil.

Exkluzivita je bonus pro Vás.

Marcela Venglařová

inzeraty